motorbeursHet was vier dagen feest op MOTORbeurs Utrecht 2014. De beurs bestond dertig jaar en stond bol van speciale jubileumactiviteiten. De officiële opening was de spectaculaire BikerWedding van Anne van Os en Nomi Brands uit Wijk bij Duurstede die elkaar in het No Bike No Glory Café eeuwige trouw beloofden in aanwezigheid van familie, vrienden, motorrijdend Nederland en pers.

Voor data Motorbeurs 2018 kijk hier!

Het was van donderdag 20 tot en met zondag 23 februari een gezellige, ontspannen drukte op en rond de beurs. MOTORbeurs Utrecht ontving 89.750 enthousiaste motorliefhebbers.

Organisator VNU Exhibitions spreekt van een meer dan geslaagde editie. Project Manager Anne-Marie Vos: "We wilden beleving, reuring en inspiratie op de beursvloer. Het is een event geworden voor de ware motorliefhebber. Een fantastische opening van het nieuwe motorseizoen. Alles – tot en met de cateringterrassen aan toe – ademde motor. Vier dagen lang live bands, activiteiten en demonstraties. Met de Mini trial en de Junior Riding Experience zijn we zelfs de allerkleinsten niet vergeten. Conceptueel hebben we ingezet om er een event van te maken dat van het begin tot het einde bruist. Die lijn zetten we door."


Bekijk hier de video

[youtube:http://in.youtube.com/watch?v=QUDzfgvWrys&]

Op de beurs konden de liefhebbers zich vergapen aan de nieuwe motorfietsmodellen van 2014, bijeengebracht in de tot WalHalla omgedoopte hal 12 met alle importeurs en schitterende presentaties bij elkaar. Het aanbod in de in totaal zes beurshallen omvatte verder een indrukwekkend aantal goed onderhouden occasions, alle bijbehorende producten, diensten, toeristisch aanbod, motorclubs, belangenverenigingen en een spectaculair actieprogramma.

Grid Girls, junior Bikers Build off, workshoptheater, café racersMotorrijbewijs

Van de bezoekers van MOTORbeurs Utrecht was 91% in het bezit van het motorrijbewijs en 6% gaf aan van plan te zijn om dit te gaan halen, blijkt uit de beursevaluatie. Daarmee waren alle gewenste bezoekerscategorieën in huis. Bijna één op de vijf was voor het eerst aanwezig.

In totaal 85% van het bezoek had al een motorfiets: 24% een nieuwe en 76% een tweedehands. Meest genoemd werden een (super)sport (31%), toermotor (28%), street/naked (13%), allroad/offroad (12%) en custom/chopper (9%).

Aankoop

Bijna een derde (30%) van de ondervraagden is van plan binnen twaalf maanden een andere motorfiets te kopen. 51% van deze groep kiest voor een nieuwe en 49% voor een occasion. Met als meest favoriete typen een sport/supersport (25%), toermotor (22%), street/naked bike (17%), allroad/offroad (16%) en custom/chopper (9%).

motorbeursHeropstappers

Bovag is vertegenwoordiger van de motorbranche en rijscholen. De organisatie maakte kort voor de beurs bekend dat het bezit van een motorfiets onder 55-plussers in Nederland in zes jaar tijd met een slordige 90 procent is gestegen. Vooral toe te schrijven aan 'heropstappers', veelal mannen boven de 55 met motorrijbewijs maar die al tientallen jaren niet meer hebben gereden. Bijna een kwart (24,1 procent) van alle motoren in Nederland is inmiddels in bezit van deze groep. Zes jaar geleden was dit nog maar 14,5 procent. Het totaal aantal motoren in ons land groeide sinds januari 2008 met 13,3 procent tot ruim 715.000 exemplaren.

Data MOTORbeurs Utrecht 2015: van donderdag 19 tot en met zondag 22 februari.

 

 

 

 

 

Zie ook onze andere artikelen over gezellige Dagtrips en leuke Evenementen!

Voor leuke vakantiereizen kijk hier!

 

 

RSS / Twitter