Nog steeds krijgen senioren ✅ wereldwijd maar mondjesmaat aandacht van marketeers.
Terwijl het zo'n koopkrachtige doelgroep is. 40 Procent van alle mensen boven de vijftien jaar is senior. Senioren beschikken over 80 procent van het totale vermogen onder consumenten.
Ze hebben veel vrije tijd om al dat geld stuk te slaan, worden actiever en zijn vaker bereid om nieuwe producten en diensten uit te proberen.
Toch wordt er maar tien procent van het reclame- en marketingbudget aan deze superdoelgroep besteed. Het gros gaat naar jongere doelgroepen en juist deze doelgroep heeft geen tijd en geld om dit uit te geven.
Dit komt vooral dat de marketeers zelf jong zijn en denken dat zij zelf de doelgroep zijn. Natuurlijk de grootste fout die ze maken!
Wanneer gaan zij het licht zien? Waarschijnlijk pas als ze eruit gebazoerd zijn en zelf wat ouder zijn geworden.......
Hetzelfde verschijnsel zien we bij de televisiewereld.
De commerciële zenders richten hun peilen op de jongere doelgroepen en worstelen met de kijkcijfers terwijl Omroep Max rustige tv programma's maakt en de kijkcijfers tegen de plinten klotsen!
Hoe komt dat nou........
Populair
- Scanners, A4 inkjet printers online bestellen tegen beste prijs!
- Comfortabele herenkleding, uitstekende kwaliteit, ook in grote maten
- Wat zijn de populairste wijnen van 2018
- Kinderbakfietsen met de laagste prijs garantie, online bestellen
- Een eenvoudige figuur maken met Paverpol
- De grootste botanische tuin van Nederland bezoeken in Haren
- Bedragen en vakantiegeld AOW vanaf 1 juli 2018
- Tuinmeubels online bestellen met de laagste prijs garantie
- Wat zijn de dag aanbiedingen van de Lidl vandaag?
Reactie schrijven